Skip to main content
Badania jakościowe

Zdobywamy użyteczną wiedzę o Twoich odbiorcach

Jakie badania realizujemy:

  • indywidualne wywiady pogłębione — bezpośrednie rozmowy z respondentami, Twoimi aktualnymi/potencjalnymi klientami lub pracownikami, których przebieg bazuje na ustalonym scenariuszu
  • zogniskowane wywiady grupowe, tzw. badania fokusowe — wywiady z grupą respondentów dobranych wg określonych kryteriów prowadzone przez badaczkę_cza i skupione wokół wybranego zagadnienia

  • ankieta – formularz składający się z pytań zamkniętych uzupełnionych o pytania otwarte, dzięki któremu zbierane są usystematyzowane informacje od określonej grupy respondentów
  • desk research – przegląd i analiza dostępnych informacji na określony temat (materiały wewnętrzne firmy, literatura przedmiotu, portale branżowe, raporty, etc.), która pozwoli na pogłębienie wiedzy np. o Twoich klientach czy konkurencji
  • analiza trendów – rozpoznanie zachodzących długofalowo zmian społecznych, technologicznych czy ekonomicznych, które mają wpływ na rynek; takie dane pozwolą Ci stworzyć skuteczniejszą strategię biznesową, lepiej poznać i przewidywać zachowania klientów, a także przygotować się na przyszłość

  • testowanie produktów/usług — praktyczne sprawdzenie Twojego rozwiązania lub jego prototypu przez aktualnych/potencjalnych klientów i zebranie informacji zwrotnej, dzięki której zweryfikujesz potencjał biznesowy swojej oferty czy odnajdziesz obszary wymagające udoskonalenia
  • service safari — zebranie przez badaczkę_cza osobistych doświadczeń podczas korzystania z usługi czy produktu, pozwala spojrzeć na proces z perspektywy użytkownika i poznać jego ścieżkę działania; sprawdzi się zarówno do weryfikacji własnych produktów/usług, jak i rozwiązań konkurencji
  • obserwacje, dzienniczki i inne niestandardowe, dobierane indywidualnie metody, które pozwolą odkryć realne motywacje, pragnienia, potrzeby i obawy Twoich klientów

Co wyróżnia nasze badania:

  • wychodzimy poza deklaracje odbiorców
  • łączymy metody, aby zyskać szerszą perspektywę
  • podchodzimy do badań zwinnie
  • wnioski prezentujemy w formie łatwej do dystrybucji w organizacji
  • przekuwamy wnioski na konkretne propozycje rozwiązań czy działań operacyjnych

Co otrzymasz w efekcie:

  • szczegółowy raport zawierający wyniki badania oraz eksperckie rekomendacje jak przełożyć wypracowane wnioski na działania operacyjne w firmie
  • executive summary, czyli krótki raport prezentujący najważniejsze wnioski i kierunki rozwoju
  • autorskie persony zbudowane w oparciu o rozmowy z realnymi odbiorcami
  • tablicę z graficznie przedstawionymi wnioskami, które ułatwią pracę np. podczas warsztatów strategicznych
  • inne ustalone materiały

Sprawdź, co kryje się pod powierzchnią. Poznaj realne potrzeby i motywacje swoich odbiorców