Badania jakościowe
Zdobywamy użyteczną wiedzę o Twoich odbiorcach
Patrzymy na kontekst. Analizujemy konkurencję. Poszukujemy trendów. Bierzemy pod uwagę wpływ na otoczenie. Syntezujemy wnioski, a na ich podstawie przygotowujemy propozycje konkretnych rozwiązań i usprawnień możliwych do wdrożenia w Twojej firmie.
Jakie badania realizujemy:
- indywidualne wywiady pogłębione — bezpośrednie rozmowy z respondentami, Twoimi aktualnymi/potencjalnymi klientami lub pracownikami, których przebieg bazuje na ustalonym scenariuszu
- zogniskowane wywiady grupowe, tzw. badania fokusowe — wywiady z grupą respondentów dobranych wg określonych kryteriów prowadzone przez badaczkę_cza i skupione wokół wybranego zagadnienia
- ankieta – formularz składający się z pytań zamkniętych uzupełnionych o pytania otwarte, dzięki któremu zbierane są usystematyzowane informacje od określonej grupy respondentów
- desk research – przegląd i analiza dostępnych informacji na określony temat (materiały wewnętrzne firmy, literatura przedmiotu, portale branżowe, raporty, etc.), która pozwoli na pogłębienie wiedzy np. o Twoich klientach czy konkurencji
- analiza trendów – rozpoznanie zachodzących długofalowo zmian społecznych, technologicznych czy ekonomicznych, które mają wpływ na rynek; takie dane pozwolą Ci stworzyć skuteczniejszą strategię biznesową, lepiej poznać i przewidywać zachowania klientów, a także przygotować się na przyszłość
- testowanie produktów/usług — praktyczne sprawdzenie Twojego rozwiązania lub jego prototypu przez aktualnych/potencjalnych klientów i zebranie informacji zwrotnej, dzięki której zweryfikujesz potencjał biznesowy swojej oferty czy odnajdziesz obszary wymagające udoskonalenia
- service safari — zebranie przez badaczkę_cza osobistych doświadczeń podczas korzystania z usługi czy produktu, pozwala spojrzeć na proces z perspektywy użytkownika i poznać jego ścieżkę działania; sprawdzi się zarówno do weryfikacji własnych produktów/usług, jak i rozwiązań konkurencji
- obserwacje, dzienniczki i inne niestandardowe, dobierane indywidualnie metody, które pozwolą odkryć realne motywacje, pragnienia, potrzeby i obawy Twoich klientów
Co wyróżnia nasze badania:
- wychodzimy poza deklaracje odbiorców
- łączymy metody, aby zyskać szerszą perspektywę
- podchodzimy do badań zwinnie
- wnioski prezentujemy w formie łatwej do dystrybucji w organizacji
- przekuwamy wnioski na konkretne propozycje rozwiązań czy działań operacyjnych
Co otrzymasz w efekcie:
- szczegółowy raport zawierający wyniki badania oraz eksperckie rekomendacje jak przełożyć wypracowane wnioski na działania operacyjne w firmie
- executive summary, czyli krótki raport prezentujący najważniejsze wnioski i kierunki rozwoju
- autorskie persony zbudowane w oparciu o rozmowy z realnymi odbiorcami
- tablicę z graficznie przedstawionymi wnioskami, które ułatwią pracę np. podczas warsztatów strategicznych
- inne ustalone materiały